D'BLOG

The Blog of Dabido (the Baka one). Everything in this blog is copyrighted. Copyright 2004, 2005, 2006 by D. Stevenson.

31 August, 2005

Dabido tidak boleh cakap bahasa Melayu.

(Dabido Cannot Speak Malaysian) Nama saya David. Saya orang Australian. My name is David. I am Australian. Ogos tiga puluh satu, hati hari Kebangsaan Malaysia. (Hati Hari Bloggers juga) August thirst first, Malaysia's national day. (Also, Bloggers day) Saya menung tulis apa? I ponder what to write? Saya tidak boleh cakap bahasa Melayu. Saya cakap sedikit bahasa Jepun. I cannot speak Malaysian. I can speak a little Japanese. Mengapa? Saya, belajar sedikit Bahasa Melayu bila tingall Penang. Tidak banyak perkataan. Why? Well, I learned some Malaysian when I lived in Penang. Not many words. (Or should that be perkataan perkataan???) Aku suka rambutan. Australia, mahal mereka. I like rambutan. In Australia, they are expensive. Sukacita empat puluh lapan hari jadi Malaysia. Happy forty eighth birthday Malaysia. Malaysia Boleh! Malaysia Can!